FAST KUNDE GENNEM 50 ÅR

By marts 14, 2017Bilforum Herning
fastkunde50aar

Der er de trofaste kunder – og så er der de MEGET trofaste kunder. Der er ingen tvivl om, at Preben Jørgensen hører til i den sidste kategori.

Jubilæum I 1967 trådte Preben Jørgensen ind ad døren hos Bilforum, som på daværende tidspunkt forhandlede Triump og Saab. Det har han gjort mange gange siden, for i år kan han fejre intet mindre end 50 års jubilæum som kunde i bilhuset på Enggårdvej i Snejbjerg.

– Her har jeg altid fået en god behandling, fortæller han.
Preben Jørgensen besøgte bilhuset, da han skulle købe sin første bil. Valget faldt på en ny Saab 96, der kostede 21.000 kroner.

– Jeg havde hørt godt om bilen – og den var også god, erindrer Preben Jørgensen.
Han husker, den havde friløb. Det vil sige automatisk udkobling, når foden blev lettet fra speederen. Herefter kørte bilen videre, og det var ikke nødvendigt at bruge koblingen, når der skulle skiftes gear. Når man havde fået føling med motoren, var det en bil, der faktisk kunne køres udelukkende med speederen.

– En gang var jeg i Norge, da koblingen gik i stykker, men så kunne jeg bare starte i første gear, og så kørte jeg videre, husker Preben Jørgensen.

– Det var meget økonomisk kørsel, supplerer Henrik Lysgaard.

Han er direktør hos Bilforum, og han kender naturligvis Preben Jørgensen rigtig godt. I det hele taget bliver der råbt »hej Preben« fra personalet, når jubilaren går rundt i bilhusets afdelinger. Han er et kendt ansigt.

Saab 96 er så langt fra den eneste Saab, Preben Jørgensen har ejet, for gennem årene har han skrevet under på en lang række købsaftaler, da det er blevet til ni Saab. Den epoke sluttede, da produktionen af Saab stoppede. Herefter skulle Preben Jørgensen finde noget andet at køre i, og igen faldt valget på en bil fra Bilforum. Preben Jørgensen valgte en Honda Civic, som var en smart, lille bil, der på daværende tidspunkt var epokegørende i sit design.

– Det var en rigtig god bil. Den var jeg meget glad for, siger Preben Jørgensen, der efterfølgende skiftede til en Honda CR-V.

– Det er noget helt andet. Det er en rigtig god bil, hvor du sidder højt og er hævet over alt andet, fortsætter han.

Gennem alle årene har han altid fået lavet service på værkstedet hos Bilforum, og deres ydelser har også været en medvirkende årsag til, at han er forblevet kunde.

– Det er et godt værksted. De laver det, der nu en gang skal laves. Jeg mener, at når man har bilen til service, skal den kunne køre uden problemer indtil næste service, lyder det.

Den dag i dag kører han fortsat rundt i sin CR-V, og når den en gang skal skiftes ud, er han sikker på, det igen bliver en Honda – i det hele taget kunne han ikke forestille sig at handle med andre end Bilforum.

– Jeg er meget tilfreds med det, jeg har her – man ved jo ikke, hvad man får, hvis man skifter, påpeger Preben Jørgensen.

Den melding er Henrik Lysgaard naturligvis glad for.

– Det viser, at det er vigtigt, at man har gode produkter, og at man behandler folk ordentligt, fastslår direktøren.

Artiklen er bragt i Herning Folkeblad.

Leave a Reply